Sportedzés

  • Megjelent : 2014
  • Kiadó : Arrabona Print
  • Oldalszám : 216 oldal
  • Szerző, író : Dr.Székely Zsolt
  • ISBN : 9789630844154

 

Ha valaki régóta fut vagy elkezd ultra távokon indulni mert nem kihívás egy maraton teljesítése vagy továbbtanul és elkezd triatlonozni.

Ezt a kis megjegyzést nem én találtam ki hanem szájhagyomány ( mondjuk van valóságalapja).

Nekem sem volt kérdés, hogy továbbtanuljak-e ? Kinizsi 100-ason amikor a 40 km-es szakaszt futva teljesítettem és eltévedtem ezzel összesen 56 km futottam több mint 2000+ méter szintemelkedéssel akkor tudtam nem nekem találták ki az ultrázást. Ezek a terepfutások is olyan mértékű terhelést adnak a szervezetnek, hogy hetekig regenerálódik utána a test. Szerintem nem egészségmegőrző. Persze ez függ az edzettségi állapottól és a magunkon cipelt felesleges súlytól is.

Szóval tovább tanultam és elkezdtem triatlonozni. Nem bántam meg mert már kezdett unalmas lenni a futóversenyek többsége. Elsőre még ösztönzőleg hat a közönség szurkolása majd második alkalommal is, de amikor 10. alkalommal állsz ott ugyanazon a versenyen akkor már nem hat rád az újdonság varázsa. Valami olyasmi lehet mint a szép feleség, barátnő. Szokták mondani : “mindent és mindenkit meg lehet unni”

Könyvről kicsit…….(spoiler)

Nekem első pár olvasása után nehéz “tananyagnak” tűnt, de aztán továbbolvasva nagyon hasznos sőt “Must have” kategóriába sorolnám, amolyan kötelező olvasmányként tekintek rá. Nem utolsó sorban azért mert az edző képzésen kaptam mint tananyag. Igaz kifejezetten az állóképességi sportban mozgolódóknak íródott ezért aki járt már teljesítménydiagnosztikán és ismeri a testének adatait akkor annak kicsit többet mond a könyv tartalma. Aki még nem ismeri olyan átfogóan az adatokat és nem tudja mit és hogyan kezdejen edzeni, hogyan terhelje szervezetét akkor is megtalálja a könyvben a hasznos és nélkülözhetetlen információkat. Optimálisan edzeni a szervezetet számomra annyit jelent ésszel edzeni és versenyezni. Ha valaki elolvassa egyértelműen tiszta képet kap a terhelések hatásaira.

Minden van benne mi szem szájnak ingere azaz nem csak a teljesítmény fokozására tér ki a szerző hanem a táplálkozás fontosságán át a paraszimpatikus – szimpatikus idegrendszer egyensúlyára is felhívja a figyelmet.