Biotech – havi táplálék kiegészítőm

Minden hónapban pótolom a táplálék kiegészítő készletemet. Mindig van valami akció a Biotech-nél ezért érdemes figyelni legújabb kiírásokat. Mint a nevében is benne van táplálékkiegészítő tehát nem helyettesíti a vegyes táplálkozást és ezt ne feledjük! Helyes táplálkozás a vegyes táplálkozás, persze ha valaki sportol akkor jobban oda kell figyelnie a bevitt táplálékra és kiegészítőkre. Természetesen ezek a táplálék kiegészítők nélkül is lehet sportolni, de a teljesítmény, eredmény nem ugyanaz. Mondok egy példát : ha elmegyünk egy hosszabb tekerésre pl. 50 km akkor lehet csak vízzel is frissíteni, de kérdés, hogy az elvesztett nyomelemeket, ionokat amit izzadás során veszítünk azokat hogyan pótoljuk ? Hogyan tudnánk pótolni egy keresztedzés és futás után az edzés által okozott sejten belüli mikró sérülések helyreállítását, regenerálódását ? Fehérje, méghozzá esszenciális aminosavak azaz a BCAA-k jelentésük : elágazó láncú aminosav (Branched Chain Amino Acid), amely  három aminosavból tevődik össze, amelyek a következőek: a leucin, az izoleucin, és a valin.

megjött a pack-om
nem teljes a pack-om

Minden bejegyzésben leírom, hogy számomra mennyire fontosak a táplálék kiegészítők. Ha szeretnénk valami szép formát elérni és nem úgy kinézni a sok futástól mint a kifosztott uzsonnás zacskó. Teljesítményünkből is csak akkor tudunk jobb eredményt kihozni ha megfelelő a táplálkozásunk. Zsíros kenyérrel és kolbásszal nem lehet nagy eredményeket elérni.

Bár lehet sokan vannak olyanok is akik csak a futás öröme miatt mennek ki a szabadba. De ott is elkerülhetetlen a minőségi kiegészítők fogyasztása. Frissíteni valamivel kell futás közben, főleg most nyáron. Ezért jól meggondolandó az, hogy mit veszünk magunkhoz egy-egy hosszabb futásnál.

Amikor pedig végeztünk az adott edzéssel akkor sem mindegy mit viszünk be a szervezetünkbe hiszen ezekből épül újra szervezetünk. Gondolok itt az alapvető nyomelemekre, fehérjére és nem utolsó sorban az izmoknak elengedhetetlen glikonére. Persze lehet ezeket fedezni zöldséggel és gyümölccsel de jobb ha segítünk egy kicsit a testünknek vitaminokkal is a regenerációban.

Az edzés utáni katabolikus folyamatnál pedig szükséges a fehérje forrásunk feltöltése. Minőségi fehérjét lehet nyerni a halak húsából vagy a csirkehús elfogyasztásával de sok egyéb élelmiszer tartalmaz fehérjét. De egyszerűbb és gyorsabb ha ezt egy fehérje turmix formájában visszük be a szervezetünkbe. Kicsit hamarabb eljut a megfelelő helyre a szervezetünkben és nem kell sokat emészteni mire a salakanyag mentes fehérjét megkapjuk. Vannak nagyon jó minőségű esszenciális aminosavak is amik elengedhetetlenek a fehérje szintézishez. Ezt nem tudja szervezetünk előállítani a többi fehérjéből.

Esszenciális aminosavak

“Alapvető fontosságú (esszenciális) aminosavaknak nevezzük azokat az aminosavakat, amelyeket az emberi vagy állati szervezet nem, vagy csak elégtelen mennyiségben képes előállítani.Az aminosavak a fehérjék építőkövei,  a fehérjedús ételek fogyasztásakor  a gyomorban  megemésztődve  bomlanak aminosavakra.

Az emberi szervezet számára 9 aminosav esszenciális, amelyeket táplálékkal ill. táplálék kiegészítőkkel kell  biztosítani. Húsok, a tejtermékek és tojás mellett sok növény is tartalmaz  esszenciális aminosavat, mint pl burgonya, kukorica, kelbimbó, sárgarépa, karfiol, zöldborsó, uborka, tök, az összes dióféle, szezám-, napraforgómag, gabonafélék, de még a paradicsom is.”

forrás : okonatura.hu

Júniusi adagom
havi adagom

A képen látható termékek (mit mire használok)

Iso Whey Zero : fehérje 0% szénhidráttal – edzés után szoktam a egy turmixot meginni ebből hiszen fehérjét tartalmaz

Hyper Mass 5000 : kreatin, szénhidrát, fehérje – húzódzkodás, súlyzós keresztedzés erősebb hegyfutás után iszok egy turmixot ebből

Energy Gel Pro (after): hosszabb futások, biciklizések alatt használom energia készletek fenntartására

ISO Tonic (during) : futásaim, biciklizéseim alatt frissítésnek használom