Napi tápkiegészítők

Fehérjék, aminosavak, vitaminok, porc erősítök…..

Ha hideg van kevésbé szívesen mennek az emberek ki a szabadba. Ezen én nem szoktam gondolkodni, ugyanúgy kimegyek futni edzeni (húzódzkodás, tolódzkodás – fitnesz parkban), nem okoz problémát. A téli táj még séta közben is sokkal szebb a levegő tisztább stb.  Az biztos, hogy rétegesebben kell felöltözni de ha mozgunk akkor úgysem fázunk meg.

Téli hónapokban a szervezetünk kicsit átáll tartalékoló üzemmódba, azaz jobban oda kell figyelni a táplálékokra és a vitaminokra, nyomelemekre mert nincs annyi elérhető friss gyümölcs és zöldség mint nyáron, de a folyadékbevitelre is jobban ügyelni kell. Hiszen nincs meleg és hajlamosak vagyunk megfeledkezni inni. Izmainknak pedig a regenerálódáshoz szüksége van a minőségi fehérje utánpótlásra amiből felépíti az elvesztett, megújított sejteket.

Ha szeretnénk a formánkat megtartani amit nyáron kidolgoztunk és megfelelő minőségi ételeket bevinni (és nem kakaós csigán éli) akkor az alapétkezésen felül mindenféleképpen szükséges táplálékkiegészítőket fogyasztani. Egyszerűen nem lehet sem anyagilag sem mennyiségileg annyi fehérjét bevinni a szervezetbe amire napi szinten szüksége van az izmoknak a fejlődéshez, regenerálódáshoz (persze itt a verseny sportról van szó hétköznapi ember nem “szorul” ennyire rá a táplálék kiegészítőkre) . A vitaminokkal is ugyanez a helyzet. Nem tudsz napi szinten annyi zöldséget, gyümölcsöt bevinni, hogy az megfelelő mennyiség legyen. Ezért szükséges itt is a vitamin komplex szedése ami a nyomelemeket is tartalmazza amelyeket meg izzadás során veszít el testünk.

Sokan edzenek és futnak (össze-vissza pulzuskontroll nélkül) ez a kisebbik baj, bár így is sokkal többet veszítenek mint nyernek, de a táplálkozást hanyagolják el a legjobban. Erre valahogyan nem figyelnek annyira az eberek. Ha valaki  veszi a fáradságot és lemegy futni, kocogni, akkor azt hiszi ezzel minden rendben van. Pedig az edzés, edzettség csak 30% ebben a dologban. A táplálkozással sokkal többet el lehetne érni mint órákig tartó futással, vagy akár a kilométerek gyűjtésével !!

Miből is áll ez a csomag és mennyibe kerül havi szinten?!

Vitabolic vagy One a day – komplex vitamin forrásom, ez elengedhetetlen az edzéshez !!! Persze sokan mondhatják csak a testépítőknek kell ekkora dózis. Nem ……mindenkit ki kell, hogy ábrándítsak. Mindenkinek szedni kellene, ha sportol valamit, bármit akkor meg kötelező “kelléke” talán a legfontosabb eleme a táplálék kiegészítőnek. Ezért tettem a lista elejére, mert ha semmire nincs pénzünk akkor is ezt vegyük meg. Nagyon fontos a szervezetnek !!

btu_one_a_day_multipress_250ml_400x

Izo Whey Zero fehérje – színtiszta fehérje, 0 azaz nulla szénhidráttal, tehát a cukorbetegek is fogyaszthatják nyugodtan. Ezt az edzés után iszom meg 2 dl vízzel (a tej teljesen felesleges és haszontalan az emberi szervezetnek felnőtt korban – gyerek korban is csak az anyatej), esetleg 1 db banánt és 1 db tojást hozzárakva.  Többféle ízben kapható.

iso_whey_zero_500g

BCAA 6000 mg – Az aminosav a fehérje pótlásához kell ha nem tudunk megfelelő mennyiséget bevinni. A BCAA (esszenciális aminosavak amit a szervezet nem tud előállítani magától, míg a többi nem esszenciális aminosavat igen)

bcaa_6000_100tab_400x

C-vitamin 500 mg rágó tabletta – nem tulajdonítottam nagy jelentőséget ennek soha, úgy gondoltam szedjen az C-vitamint aki dohányzik vagy beteg. De tévedtem, nagyon nagy szerepe van az edzés közben, hogy a szervezetben mennyi a C-vitamin. Szervezet jobban regenerálódik és segít az immunrendszer stabil fenntartásában. Oldalakat lehetne írni jótékony hatásáról (van a C-vitaminról egy külön bejegyzés) Lehetne szedni 1000 mg-os kiszerelést de én azt azért tartom túlzásnak mert ha kicsit is nem szedi az ember vagy megfeledkezünk beszedni 2-3 napig akkor meg attól betegszik meg hogy a magasra felvitt C-vitamin szint nagyon visszaesik. Vízben oldódó és nem tud a szervezet tárolni belőle sokat, sőt a szervezet a felesleget eltávolítja. Rágó tabletta, finom narancsos ízű 1db-ot kell bevenni.

c-vitamin-500-mg

Chondroitin Glucosamine –  ízületek, porcok védelme nagyon fontos 40 év felett, de persze fiatalon is. Futásnál – főleg ha aszfalt eléggé nagy terhelést kap a térd, csípő. Vigyáznunk kell vagy ilyenkor amikor a hideg még egy kicsit rá is tesz egy lapáttal, érdemes egy feltöltő kúrát csinálni. A body shopban is ezt mondták csak kúra szerűen kell használni ha valakinek nincsenek bajai az ízületeivel, de felhasználási javaslat is 3 hónapot ír maximum. Nekem nem “sikerült” még semmilyen típusú ízületi bántalmat összeszednem, így csak évente egyszer télen általában csinálok egy feltöltő kúrát.

chondroitin-glucosamine

Összegzés – forintosítás (árak 2017.02.25)

Fontossági sorrendben !!

  • C-vitamin (500mg – 100 db) : 846.- Ft / 8 Ft naponta
  • One a day (100 db) :  3490.-Ft / 34 Ft naponta
  • BCAA (6000 mg – 120 db):  3490.- Ft / 29 Ft naponta
  • Izo Whey Zero (500gr – 20 adag) : 4390.- Ft /22 Ft naponta
  • Chondroitin Glucosamine (60 db): 2090.-Ft /34 Ft naponta

Napi szinten ez 127 Ft-ba kerül !!! Megéri ? Mindenki maga döntse el !

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.