Kalóriaguru

kaloriaguru-fogyokura-dieta-naplo

Kétféle embertípus van : egyik aki nem akar és nincs is ideje számolgatni a kalóriákat és van olyan ember is aki a grammok, kilokalóriák betartásával jobb eredményre lehet ösztönözni. Utóbbiakhoz szól ez a kis oldalajánló.

Kalóriákat nagyon nehéz napi szinten figyelemmel kísérni, kiszámolgatni. De a legnehezebb talán fejből tudni az élelmiszerek alapanyagok összetételét (fehérje,zsír,szénhidrát) Ehhez ad segítséget egy oldal (kaloriaguru.hu) ami nagyon jól átlátható, napi szinten felvihető a fogyasztott étel, ital. Lehet saját magunk által kedvelt élelmiszereket, készételeket is felvinni az adatbázisba. Megadhatjuk testünk különböző méreteit és ez egy grafikonon jól áttekinthetően vissza is tudjuk nézni a változásokat. Miért fontos ez, kérdezheti bárki (saját magam is ezen a véleményen voltam sokáig) azért mert napi szinten ha valaki fut, edzi a testét nagyon oda kell figyelni ezekre az értékekre. Hamar el lehet rontani az egész napos edzést egy szelet Bountyval 🙂 (500 kcal = 5 kili futás)

20140128-103435.jpg

Manuálisan én is elkezdtem számolgatni a kcal-okat, hiszen az futó órám tudja ezt a funkciót és minden futás után az endomondon is látom az elégetett kcal-t. Kicsit utánanéztem az élelmiszereknek és kiszámoltam milyen élelmiszer elfogyasztásához mennyi kilométert kell futnom, hiszen a kalóriadeficit eléréséhez elengedhetetlen tudni az értékeket. Amikor elértem a kívánt testsúlyomat (83kg) ekkor már nem a kcal volt fontos hanem a fehérje bevitel mennyisége. A sok futástól nehogy katabolikus folyamaton menjen át a testem egy-egy futás után (erre van a BCAA BioTech terméke).
20140128-095707.jpg

Sokan futnak és sokat teljesen értelmetlenül ha nincs mögötte a megfelelő táplálkozás felépítve. Nagyon fontos a súlyzós edzés a szép definiált izomzatért és ehhez fehérje kell méghozzá 1-2 gr/tskg (bár ez személyenként eltérő is lehet). A sok futástól ráadásul nagyon elfogy az izomzat, hiszen ha nincs visszatöltve edzés után a megfelelő mennyiségű és minőségű BCAA és glikogén az izmokba, szerencsétlen test a legjobban az izmot tudja hasznosítani mint energia forrás hosszabb futásoknál. Pedig ott van mindenkinek a testében rengeteg zsír (viszcellráis és zsírdepó) amit ha megfelelő aerob tartományban edz még fel is használja a szervezete. Igaz erre azért meg kell tanítani ! persze olyan meg nincs, hogy csak a zsírhoz nyúl a szervezet a z energia előállításához. De itt is van egy nagy téveszme ezzel kapcsolatban. Ha valaki gyorsan fut, sokat edz biztosan le fog fogyni ! Neeeeeeeem !!!
Megfelelő pulzus szám (lihegés nélküli tartomány) és megfelelő fehérje+CH+vitaminok+nyomelemek bevitele mellett lehet a legjobb eredményt elérni, különben az egész csak felesleges időpocsékolás.
20140128-100003.jpg

Most hogy a kereszt edzéseim kültéri viszonyok (Fitnesz Parkok) közé kerültek (sokáig otthon edzettem – súlyzó, fekve nyomó bak, húzódzkodás, hasprés volt a napi penzumom) termekben láttam a sok alaktalan embert aki csak szenved, ásítozik vagy a másik oldal meg majd leesik a futópadról annyira fut de teljesen feleslegesen. Nincs kontroll alatt a táplálkozás és az edzés. Nincs edzésterv és nincs mihez képest vagy hova tartok terv. Legegyszerűbb lenne ha felkeresne egy edzőt aki tanácsaival ellátva 2-3 hónap alatt megtanítaná a szükséges gyakorlatokat és a helyes táplálkozást. Tudom mondjátok : “sokba kerül, megfizethetetlen”  nem igaz és amúgy meg életre elegendő tanácsot kaptok és mindvégig segíteni fogja a sport karriereteket.

Kaloriaguru oldal

Edzések kiegészítése képen  erre tökéletes a fentiekben bemutatott oldal, ami mindkettőt – de főleg a táplálkozást – hivatott kontroll alatt tartani magunkkal szemben.
A felvitt adatainkat vissza tudjuk nézni napi szinten de egy összesített táblázat formájában is megtekinthetjük. Nagyon érdekes tud lenni amikor a beütött adatokat napi szintem megnézzük egyből a következő táplálkozásunknál tudjuk javítani az arányt ( fehérje-szénhidrát). De tervezhetünk akár előre is egy napra vagy hétre mit fogunk enni és ennek függvényében látjuk hol érdemes változtatni a táplálkozási szokásainkon. Az oldal folyamatosan bővül és egyre több alapanyag, élelmiszer van az adatbázisban. Van fórum ahol azonnal válaszolnak a feltett kérdésre. Ezeknek az oldalaknak van értelme és ezzel érdemes sokat foglalkozni, hiszen mindenkinek a saját teste,szervezete, egészsége a legfontosabb (még ha nem is vallja be nyilvánosan) !

Nem vagyok az oldal alkalmazottja – sajnos – nem ezért írtam a bejegyzést, hanem őszintén hasznosnak tartom nagyon. Nagyon jó tudni mit, eszünk és ezt milyen “áron” tesszük. Nem kell az idők végezetéig csinálni csak addig, míg tisztában nem leszünk az ételeink kcal és összetételével. Egy idő után már úgyis rutinból fogjuk tudni mindennek a tápértékét. Mindenki aki kicsit is sportol – test építésnél, diétánál nagyon fontos – elengedhetetlen ez az oldal.

Link : kaloriaguru.hu

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.