Cukrok, édesítőszerek

Nagy örömömre szolgált az agusztus 20.-ai ünnepség keretén belüli bejelentés, miszerint az ország tortája is cukormentes változatban is van ! Nem tudom még az összetételét de Ez nagyon jó ! Igaz 500 ft egy szelet 😦

RIBIZLIHABOS_ALMÁS_RÉTEGES

A torta egy szelete a Wessling független táplálkozástudományi labor hitelesített mérése szerint 8,9 g szénhidrátot és 134 kalóriát tartalmaz (egy szelet torta 100 g)

Az Ország cukormentes tortája 2013
Az Ország cukormentes tortája 2013

Se fehérliszt, se finomított cukor, se mesterséges adalékanyag, se tartósítószer.
Egy recept. Egy torta. Egy cukrászat.
Ez a “Magyarország Cukormentes Tortája” verseny.
2013-ban újra.

forrás : egycseppfigyelelem.hu

Nekem személy szerint nagyobb sikerélményem volt a táplálkozás által elért eredményekben mint a futás által. Mire gondolok ? Elmesélem …..

melyik termék mennyi  cukorot tartalmaz
melyik “üditő” mennyi cukorot tartalmaz

2008-óta veszek részt versenyeken – igaz nem feltétlen a versenyzés miatt hanem csak a részvétel és a felkészülés élménye – ezalatt több ezer kilométert futottam és az első 3 évben emellett harcművészetekkel is foglalatoskodtam. Ami azt jelenti, hogy heti 2-3 edzésen is részt vettem a futásom mellett. A testsúlyom 90-95 kg között volt. Egyszerűen nem akart “megmozdulni” ez az állapot, pedig mint említettem mozgásban nem volt hiányom. De a táplálkozásra nem olyan mértékben figyeltem és úgy ahogyan kellett volna (ma már tudom mit csináltam rosszul vagy másképpen mit akkor)

Kijelenthetem bátran azt a tényt, hogy semmilyen intenzitású, fajtájú edzés nem ér fel a helyes táplálkozással. Lehet órákat futni, kardiózni vagy egyéb edzést csinálni ha a cukrokat és a szénhidrátot töménytelen mennyiségben visszük a szervezetünkbe nap mint nap. Egyszerűen el kell felejteni az egyszerű cukrokat és kész. Melyek ezek, felsorolok egy-két tipikus példát amit én is elkövettem magam ellen. Ezeket ki kell iktatni étrendünkből, nincs mese.

  • péksütemények (kakaós csiga, túrós táska stb…)
  • fehér kenyér, zsemle
  • méz (azelőtt teáztam én is nem keveset)
  • fehér cukor (helyettesíteni lehet xilittel vagy steviával)
  • tészták (helyette durum lisztből készülteket)
  • kukorica
  • szőlő (csak mértékkel)
  • banán (sajnos minél érettebb annál nagyobb a cukortartalma)
  • csokoládék (bár egy-két kocka okozott nekem is örömet)
  • cukrok
  • sütemények (fehér liszt+cukor)
  • ivólevek !!!
  • szénsavas üdítők
  • energia italok (előszeretettel isszák kicsik és nagyok)
  • gumicukrok

Viszont akkor joggal kérdezi valaki mit egyen ezek helyett ?! Adok egy-két tippet amit én is használok (semmilyen üzletem nincs az ajánlásban) Ezek a dolgok apróságok a hétköznapjainkban de nagyon sokat számítanak a szervezetünknek és a megfelelő napi cukorszint betartásánál (nem ingadozik hirtelen fel és le)

  • péksütemények (kakós csiga, túrós táska stb…) – ha fogyasztunk akkor le is kell dolgozni ezt a kalória mennyiséget de ha lehet kerüljük el messziről ezeket
  • fehér kenyér, zsemle –  helyette teljes kiőrlésű kenyér, zsemle
  • méz – xilitet vagy édesítőszert tegyünk a pohárba
  • fehér cukor (helyettesíteni lehet (kell) xilittel vagy steviával)
  • tészták – helyette durum lisztből készülteket
  • kukorica – keveset, mértékkel
  • szőlő – csak mértékkel
  • banán – felet vagy csak az esti fehérje turmixba
  • csokoládék – egy-két kocka belefér a napi étkezésünkbe
  • cukorkák – ezeket ki kell iktatni étrendünkből teljesen !!!!
  • sütemények (fehér liszt+cukor) – helyette cukormentesen vagy xilit, stevia
  • ivólevek !!! – el kell felejteni ezeket vagy csak nagyon ritkán
  • szénsavas üdítők – értelmetlen élelmiszer !!
  • energia italok (nagy adag koffein és cukor) – teljesen mellőzni 
  • gumicukrok – helyette cerbona szeletet rágcsáljunk

Xilit (Xylitol)

Hatása alapján csodaszernek tűnik, leggyakrabban kukoricarostból vagy nyírfakéregből állítják elő.Alacsony a kalóriatartalma (40%-kal kevesebb, mint a cukoré), nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet, ezáltal nem leszünk utána éhesek, glikémiás indexe mindössze (GI) 7 !!!!! Ez a kristálycukor estében (GI) 68 !!!!!!!

Mindemellett fogszuvasodás ellen is hatásos. Szerkezete révén nem tudják a szájunkban lakozó baktériumok savvá alakítani. Sőt fogmosás után használva – a kutatások szerint – képes erősíteni a fogzománcot, és kisebb szuvasodást megszüntetni.

Tulajdonságaiban hasonló a cukorhoz, lehet vele sütni, főzni, egyedül élesztős tészták elkészítéséhez nem használható, mert az élesztő nem bontja le.

És hogy a csoda tovább fokozódjon, a Xilit képes a fül-, homlok- és arcüreggyulladásért felelős baktériumok megtelepedését gátolni, így azok nem tudnak légúti tüneteket okozni.

A kereskedelem gyorsan felismerte jó tulajdonságait, ezért most már a zacskós kiszerelés mellett gyártanak rágógumit, fogkrémet és orrsprayt.

Az egyetlen dolog, amire figyelni kell, hogy hirtelen használat esetén hasmenést okozhat, a szervezetet ezért lassan kell hozzászoktatni.

Ára: 500 gr 1800 ft (de szokták akciózni – figyelni kell – akkor 900 ft)

Auchanban szokott lenni ilyen csomagolásban

0620NYI500

UPDATE : 2015

Kicsit elindultam másfelé nem mintha mostantól finom cukrot ennék hanem találtam egy jobbat mint a Nyírfacukor a Erytritol. Ennek a GI (glükémiás indexe) 0 azaz nulla. Az mégiscsak jobb mint a 6 ?! Árban ugyanannyi mint a Nyírfacukor 1500 ft 1 kg.

11032419_658949314248923_624922986652618839_o

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.