Sporttáplálkozás

Mi az hogy sporttáplálkozás ? Mikor egészséges egy táplálkozás ? Mitől sport táplálkozás egy elfogyasztott étel ? Miért egészséges egy táplálkozás ? Jöhetnek a kérdések csípőből.

Nem biztos, hogy mindenki érti és tudja a különbségeket. Ha egészségesek szeretnénk maradni akkor a szánkba betett, bevitt táplálék ezt nagymértékben befolyásolja. Ha betegek vagyunk túlnyomó többségben az ételektől betegszünk meg. Ekkor diétáznunk kell, hogy a szervezetünk megtisztuljon. Furcsa nem ? Gondoljunk bele ha optimalizáljuk az ételeinket és csak a szükséges tápanyagokat visszük be akkor kialakul egy belső egyensúly. Ami csak akkor borul fel ha valamiből túlzásba esünk.

Szervezet folyamatosan a belső egyensúly (homeosztázis) fenntartására törekszik, folyamatosan megpróbálja optimalizálni a testsúlyunkat is. Nem akar felesleges túlsúlyt cipelni se izmot, se zsírt. Energiát veszünk fel – tápanyag formájában és használunk fel energiaként. Ezt a rendszert meg kell próbálni tökéletesre fejleszteni. Ennek vannak fokozatai és vannak fajtái. Ki miben hisz és mitől érzi jól magát ez változó. Valakinek kell a hús, de van olyan is aki enélkül is működik. Ételek összetétele is egyértelműen befolyásolja a szervezetünk működését. Gondoljunk csak bele nekünk ez az üzemanyagunk mint egy kocsinak. Ha rossz üzemanyagot tankolunk a kocsinkba nem biztos, hogy jól fog menni. Ennyire egyszerű, de annál bonyolultabb a szervezetünkben.

Ha eszünk akkor próbáljuk meg elsősorban az adagokat optimalizálni, odafigyelni. Másodsorban pedig az összetételre figyeljünk. Ne legyen túlbonyolítva, ne főzzük túl és törekedjünk a nyers fogyasztásra. Ezekre van szüksége a szervezetünknek nem agyon főzött, túldolgozott és összekombinált ételekre. Mire gondolok ?

pl. Rizs, hal (ezt süssük meg) uborka, paradicsom, paprika

pl. Krumpli, csirkehús (ezt süssük meg) répa

Az élelmiszer gyártók, mindent tartósítanak, cukroznak, sóznak. Amivel nem is lenne olyan nagy probléma, hanem az adagokkal van amiket beletesznek.

italok cukor tartalma  :(
italok cukor tartalma 😦

Mit tehetünk és mit ehetünk, ihatunk akkor ? Mindent kivéve a finomított eljárással készült dolgokat. Mivel a szervezetünkben nem sokáig vannak ezért hamar “átmegy” rajtunk mint a gyorsvonat. Ez a gyors életmód amivel ez a hihetetlenül rossz táplálkozási szokás elterjedt. Mindent gyorsan szeretnénk. Gyors kölcsön, gyors sex, gyors ennivaló. Oké de hol marad az élvezet ? Ha minden finomítva és gyorsan kapunk meg ? Oké néha nem árt de az hogy a mindennapjainkat ez teszi ki az elég durva. Pékségek egymás hegyén-hátán sorakoznak kiszolgálni a szegény réteget is. Nem csak a szülő hanem a gyerek is minden nap szinte csak péksüteményeken és tömény szénhidrátokon él.

Először is a gyermekeinkkel szerettessük meg és nem utolsó sorban ismertessük meg a zöldséget és gyümölcsöt. Tudom szülőként gyorsabb a pékségben venni valamit, de szépen lassan, apránként változtassuk meg étkezési, reggelizési szokását. Természetesen csak úgy megy ha mi magunk is áttérünk a tisztább, minőségibb táplálkozásra. Az is eredmény ha egy darab almát vagy barackot beteszünk a csomagba.

Személy szerint (ha hiszitek ha nem) én is küzdök otthon a kislányommal, hogy nem csak kakaós csiga van a világon és sokszor van, hogy én készítem el az iskolai uzsonnáját és igen belecsempészek neki olyan dolgokat is ami kevesebb CH-t tartalmaz. Reggelire már elértem, hogy a pékségben nem fehér zsemlét, kenyeret hanem tönkölybúzalisztes vagy teljes kiőrlésű esetleg rozs kenyeret vegyenek. Igaz ez is ugyanannyi CH csak kicsit a rozst tartalma miatt lassabb felszívódású.

Salátákat előszeretettel készítek reggel, hogy uzsonnára vagy estére legyen mit enni és ne szendvicsezzek én sem bent a munkahelyemen. Nagyon egyszerű az elkészítése és nem kerül hatalmas összegekbe.

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.