2017 évértékelő

 

Vége van ennek az évnek is. Sok minden történt, sok verseny és ehhez nagyon sok kilométert gyűjtöttem, hogy kellően edzetten  tudjak oda állni a starthoz és a jövő évre is ezt tervezem. Mert ugye nem a szél hordja össze az eredményeket. Továbbra is szeretném az embereket az blogolvasóimat körülöttem levő embereket motiválni és mozgásra ösztönözni. Versenybeszámolóimmal pedig arra ösztökélni az olvasóimat, hogy mérettessék meg magukat akár terepfutó, akár aszfalt versenyen vagy esetleg az edzettebbeknek triatlon versenyen való részvételt javaslok. Örök igazság az, hogy nem másokat kell legyőzni hanem önmagunkat ! Tanulásommal tudásomat szeretném bővíteni és az engem megkereső embereket tanácsokkal, edzéstervvel ellátni.

Nézzük az idei évemet képekben hogy mi is történt ?!

2017-ben stílusosan a számok törvénye alapján 17 versenyen vettem részt 

 

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Ezek és a felkészüléseim számokban :

Bike : 2757 km
Swim : 100 km
Run : 1200 km 
Összesen : 4000 km !!!!!
Túl vagyok a 103. jegyzett versenyemen…….

  1. 2017.01.08. Csobánka 12 km (360 m D+)
  2. 2017.02.11. V.Balboa classic 19 km (830 m D+)
  3. 2017.03.26. XI.ICEBUG Vértes terep félmaraton 20,9 (430 m D+) (35.)
  4. 2017.04.02. III.Veresegyházi félmaraton 21 km (90 m D+) (36.)
  5. 2017.04.09. 32. Vivicittá Félmaraton 21 km (37.)
  6. 2017.04.23. Óbudai félmaraton 21 km (38.)
  7. 2017.05.07. EU 13 év 13 km futóverseny
  8. 2017.05.20. Ultrabalaton csapatban 36 km
  9. 2017.05.27. XX.Kékes csúcsfutás 11,5 km (670m D+)
  10. 2017.06.04. ExremeMan Velence 51.5 km (550m D+)
  11. 2017.07.29. Nagyatád ExtremeMan 224 km (1080 D+)
  12. 2017.08.26. BudapestMan Triatlon (1,5 km swim-40km bike-10km run)
  13. 2017.09.10. XXXII. Wizz Air Félmaraton 21 km (39.)
  14. 2017.10.15. XXXII.SPAR MARATON 42 km
  15. 2017.10.23. Kolonics Gy. emlékverseny 21 km (40.)
  16. 2017.11.04. X. Intersport terepfélmaraton 21 km (41.)
  17. 2017.12.10. BudaiTrial terepfutás 17 km (750m D+)

Természetesen nem kell mindenkinek annyit és olyan intenzitással futni, úsznia, kerékpároznia, edzenie mint nekem, hiszen én edzőnek készülök, de érdemes valamerre elindulni. Amit ajánlok (fokozatosság elvét és a prevenciót szem előtt tartva ) : teljesítménytúrázás vagy rendezvényen vagy saját magunk megszervezve. Majd ha ez megy az emelkedőkön is úgy hogy nem okoz problémát akkor jöhet a kocogás lassú tempóban és ha lehet akkor “pudingon” fussatok azaz olyan felületen ami gumiszőnyeg. (pl. budakalászi Omszki-tó körül, Margit-szigeten) Ezzel megóvjuk esetleges sérülésektől és ízületi túlterhelésektől magunkat. Ha nem szeretjük a futást és tudunk úszni akkor a legjobb amit tehetünk heti 1-2x menjünk el ússzunk egy pár hosszt. Viszont ha a víz nem áll közel hozzánk akkor ott van a biciklizés. Menjünk tekerjünk jó nagyokat, kihívásokat és újabb területeket meghódítva családdal vagy anélkül. Mivel az iskolában Fitness Instruktornak tanulok ezért preferálom a gimnasztikát és a termi súlyzós edzést is, DE számomra nem kérdés, hogy addig míg valaki nem erősíti meg a testét annyira, hogy saját súlyával ne tudjon fekvőtámaszban karhajlítás-nyújtást csinálni, hasprést (szabályosan), guggolást minimum 30-40-et, húzódzkodni a saját súlyával 40-50-et addig felesleges súlyokhoz nyúlni hiszen a saját súlyunkat sem bírjuk el akkor minek a súlyzó. Igen hallom : “azért, hogy megerősödjünk” Ez igaz, de akkor gimnasztikázzunk sokat és abban is nagyon meg tudunk erősödni higgyétek el. Akinek kétsége van keressen meg és összeállítok neki csak kizárólag gimnasztikai alapokon erősítő edzéseket. (ezt tanulom)

Másodsorban foglalkozzunk a nyújtásokkal és lazításokkal. Ez is kellően átmozgatja a vérkeringést (pl. Jóga) Akinek bármilyen szervi vagy testi problémája van azt óvatosságra intek, de viszont mozgásra szólítom fel hiszen helyzetváltozásra születtünk.

Ezek az én ajánlásaim az újévre és az elkövetkezendő időre. Természetesen nagyon sok sport van amit lehet csinálni. Mozgás a lényeg és a friss levegő. Vannak olyan országok ahol ez is már nagy kincs (pl.Kina, India) nekünk ez megvan. Tessék elmenni friss levegőt szívni a Pilisbe a budai hegyekbe, de a Mátrát és a Börzsönyt is ajánlom figyelmetekbe. Az is elég ha a Duna-partra lementek egyet sétálni. Nem kell nagy dolgokra gondolni és eszementül futkározni mert azzal nagyobb bajt csináltok mintha otthon ülnétek.

Kérjétek edzők segítségét az elindulásban és az iránymutatásban. Egy rosszul kivitelezett mozdulat vagy teremben súlyzóval végzett gyakorlat hosszú időre kivonhatja magát az ember. Ne szégyeljetek beszélgetni tapasztalt versenyzőkkel akik kellően tudnak felkészíteni egy adott megméretetésre. Sokkal hamarabb és összeszedettebben tudtok egy-egy kitűzött célt elérni segítséggel, edzővel, szakemberrel.

Ezekkel a gondolatokkal kívánok egészségben teljes és Boldog Új Évet minden blogolvasómnak !

János (fut, úszik, teker, edzősködik:)

 

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.