EU 12 éves 12 km

  • Szervező : BBU
  • Táv : 12 km  (aszfalt, bicikli úton)
  • Időjárás : tökéletes 18 C fok

EU futás logo

Harmadszorra rendezik meg ezt a EU futást és minden évben emelve a távolságot arányosan a  a csatlakozás évével azaz 12 éve vagyunk az EU-ban, így 12 km volt a táv. Elég komoly rendezvényt dobtak össze egy esti Rúzsa Magdi koncerttel ami fergetegesre sikeredett. Ráadásul ellettében a többi futóversennyel mindez ingyenes volt !

Nem szeretek városban futni ha lehet egyre kevesebb ilyen versenyre nevezek be. Vannak viszont kivételek talán ez a verseny is ezek a “kiváltságosok” közé tartozik 🙂

Válogatós vagyok már lehet a korom miatt, de az is lehet, hogy ez egy folyamat. Akik régebb óta futnak azok közül nem sokan csapatják szét a lábukat az aszfalton (legalábbis ha egy kicsit gondolkoznak) mert előnyben részesítik a fejlődésüket az élményekkel szemben. Terepen egy kicsit más az élmény mint bent a városban az autók között futni és jó mélyen beszívni a benzingőzt. Lássuk be sem a lábunknak nem  jó sem a tüdőnknek.

infografika_12ev_12km_futas2
Az esemény útvonala és plakátja

Verseny reggele 8:45

Kiérkeztünk a helyszínre, majd gyors szemrevételezés a rendezvények körül, hogy a családom egy órára elfoglalja magát amíg futok. Közös bemelegítésre nem álltam be, mert szerintem egyén specifikus ez is. Ki mit részesít előnyben bemelegítéskor, mindenki másként tud “üzemi hőfokra” bekapcsolni. Személy szerint én nem amúgy sem szeretem ezeket az ugra-bugrálásokat, bohóckodásokat.

Hamarabb beálltam az első sorba mert nem akartam kerülgetni az első pár kilométeren azokat a futókat akik nem tudják megítélni sem az erejüket sem a távolságot. Így is sikerült egy hatalmas esést látnom Kovács Árontól nekem pedig az első pár száz méteren sikerült úgy rálépni a sarkamra, hogy az erősen bekötött cipőmet letaposták a lábamról 🙂

Rajt pillanatai 10 :00

Elöl a 4 perc / km ezreket futók álltak, közöttük egy iramfutóval. Első sorban viszont a V.I.P. futók tartózkodtak (Kovács Áron, Weisz Fanni, Pintér Adrienn – Ada, Gyarmati Panka, McMenemy Márk, Szilágyi Csenge és Józan László). Minden irányból csináltak róluk fotókat majd  ráengedték a “hátukra” az igazi futókat. Nem volt annyira jó ötlet szerintem, hiszen akik elöl állnak futni szeretnének, akik szépek meg valamiért “híresek” azok meg csak a promóció vagy meghívás miatt voltak elöl. Gondolhatjátok amikor elindult a tömeg milyen félelemmel húzták össze magukat.

tömeg

Elstartoltunk ezerrel, de mint mondtam valaki még ennél is gyorsabbra vette az iramot mert úgy rálépett a sarkamra, hogy az egész cipőmet elhagytam. Mire hátranéztem legalább 50 méterre volt a cipőm. Tömeggel szembe mentem felkutatni a cipőmet. Első gondolatom az volt, hogy futok így tovább, de aztán beugrott, hogy a másikat is le kellene vennem:9

Veszítettem egy kis időt, de nekem még szerencsésen végződött, hiszen mint említettem Kovács Áron médiaszemélyiség akkorát esett még szerencsére a MAC stadion futókörön és nem kint az aszfalton, azt hittem ottmarad és vége. Hozzáteszem senki nem állt meg segíteni neki !

Futóútvonalon a frissítés és az útvonal kijelölés jól láthatóan és óramű pontossággal volt. Frissítő pontokon az önkéntesek segítőkészek voltak, volt megfelelő mennyiségű víz, banán, szőlőcukor talán egy kis üdítő vagy izó jó lett volna ?! bár nekem elég volt ez is.

Beérkezésemet egy szokásos “rutinnal” fejeztem be amit most sikerült mozgókép formájában is megörökíteni.

Összegzés

Egy rendkívülien jól megrendezett program volt, a  futóversenyt kivéve. Értem én, hogy EU-s épületek és ezt feltétlenül látni kell, de akkor is a városban és a lezáratlan utakon kell futni. Azt hiszem az mindent elmond a versenyről, hogy amikor mentem hazafelé a kocsihoz a zebrán várakoztak a futók a zöld jelzésre és a forgalomirányító rendőr átengedésére. Ez olyan vicces volt egy “futóversenyen”. A programok amiket a rendezvény köré építettek rendkívül jók voltak. Rúzsa Magdi és zenekara olyan színvonalas ÉLŐ műsort adott elő nekünk, hogy profi koncerten éreztem magam, világszínvonalú volt. Gyerekekre is gondoltak a szervezők és sok hasznos, szép ajándékkal “gazdagodtunk”.

Rúzsa Magdi koncert

Futásról egy-két  szó. Nekem sikerült megint megdöntenem az előző év eredményemet még úgy is, hogy nem aludtam ki magam előtte levő napon hiszen dolgoztam. Pálya nem egy jól futható, de nem panaszkodom mindenhol van valami sajátosság.

  • 2014. 10 km  54:52 532. abszolút hely (2179 egyéni indulóból)
  • 2015. 11 km  53:13 451.abszolút hely  (2289 egyéni indulóból)
  • 2016. 12 km  57:08 353.abszolút hely (2888 egyéni indulóból)

Még egy jó pár év és talán az első 100-ban is benne leszek ?

 

Jövőre ugyanitt 13 év 13 km.

3 érem 3 év

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .