Kalóriaguru – oldal ami mindent lát

Kalóriákat nagyon nehéz napi szinten figyelemmel kísérni, kiszámolgatni. De a legnehezebb talán fejből tudni az élelmiszerek alapanyagok összetételét (fehérje,zsír,szénhidrát) Ehhez ad segítséget egy oldal (kaloriaguru.hu)ami nagyon jól átlátható, napi szinten felvihető a fogyasztott étel, ital. Lehet saját magunk által kedvelt élelmiszereket, készételeket is felvinni az adatbázisba. Megadhatjuk testünk különböző méreteit és ez egy grafikonon jól áttekinthetően vissza is tudjuk nézni a változásokat. Miért fontos ez, kérdezheti bárki (saját magam is ezen a véleményen voltam sokáig) azért mert napi szinten ha valaki fut, edzi a testét nagyon oda kell figyelni ezekre az értékekre. Hamar el lehet rontani az egész napos edzést egy szelet Bountyval 🙂 (500 kcal = 5 kili futás)

20140128-103435.jpg

Manuálisan én is elkezdtem számolgatni a kcal-okat, a futó órám is tudja ezt a funkciót és minden futás után az endomondon is látom az elégetett kcal-t. Kicsit utánanéztem az élelmiszereknek és kiszámoltam milyen élelmiszer elfogyasztásához mennyi kilométert kell futnom, hiszen a kalóriadeficit eléréséhez elengedhetetlen tudni az értékeket. Amikor elértem a kívánt testsúlyomat (83kg) ekkor már nem a kcal volt fontos hanem a fehérje bevitel mennyisége. A sok futástól nehogy katabolikus folyamaton menjen át a testem egy-egy futás után (erre van a BCAA BioTech terméke).
20140128-095707.jpg

Sokan futnak és sokat teljesen értelmetlenül ha nincs mögötte a megfelelő táplálkozás felépítve. Nagyon fontos a súlyzós edzés a szép definiált izomzatért és ehhez fehérje kell méghozzá 2 gr / tskg. A sok futástól ráadásul nagyon lemegy az izomzat, hiszen ha nincs visszatöltve a glikogén az izmokba, szerencsétlen test a legjobban az izmot tudja hasznosítani mint energia forrás. Pedig ott van mindenkinek a testében rengeteg zsír amit ha megfelelő aerob tartományban edz még fel is használja a szervezete. De itt is van egy nagy téveszme ezzel kapcsolatban. Ha valaki gyorsan fut, sokat edz biztosan le fog fogyni ! Neeeeeeeem !!!
Megfelelő pulzus szám (lihegés nélküli tartomány) és megfelelő fehérje+ vitamin bevitel mellett lehet a legjobb eredményt elérni, különben az egész csak felesleges időpocsékolás.
20140128-100003.jpg

Most hogy a súlyzós edzéseim edzőtermi viszonyok közé kerültek ( sokáig otthon edzettem – súlyzó, fekve nyomó bak, húzódzkodás, hasprés volt a napi penzumom) látom a sok alaktalan embert aki csak szenved, ásítozik vagy a másik oldal meg majd leesik a futópadról annyira fut de teljesen feleslegesen. Nincs kontroll alatt a táplálkozás és az edzés. Nincs edzésterv és nincs mihez képest vagy hova tartok terv.

Tulajdonképpen erre tökéletes a fentiekben bemutatott oldal, ami mindkettőt – de főleg a táplálkozást – hivatott kontroll alatt tartani magunkkal szemben.
A felvitt adatainkat vissza tudjuk nézni napi szinten de egy összesített táblázat formájában is megtekinthetjük. Nagyon érdekes tud lenni amikor a beütött adatokat napi szintem megnézzük egyből a következő táplálkozásunknál tudjuk javítani az arányt ( fehérje-szénhidrát). De tervezhetünk akár előre is egy napra vagy hétre mit fogunk enni és ennek függvényében látjuk hol érdemes változtatni a táplálkozási szokásainkon. Az oldal folyamatosan bővül és egyre több alapanyag, élelmiszer van az adatbázisban. Van fórum ahol azonnal válaszolnak a feltett kérdésre. Ezeknek az oldalaknak van értelme és ezzel érdemes sokat foglalkozni, hiszen mindenkinek a saját teste,szervezete, egészsége a legfontosabb (még ha nem is vallja be nyílvánosan) !

Nem vagyok az oldal alkalmazottja – sajnos – nem ezért írtam a bejegyzést, hanem őszíntén hasznosnak tartom nagyon. Mindenki aki kicsit is sportol – test építésnél, diétánál nagyon fontos – elengedhetetlen ez az oldal. Link : kaloriaguru.hu

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.